(ACN/Redacció) Els trens dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de connexió ràpida entre Barcelona i l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat començaran a fer proves a finals del 2025. Així ho ha assegurat el director de clients d’Alstom a Catalunya, Sergio Boya, en la presentació dels combois, feta aquest dimecres a l’estand de la Generalitat del Tomorrow.Mobility de l’Smart City Expo World Congress, que té lloc al recinte de la Gran Via de Fira de Barcelona.
La planta d’Alstom de Santa Perpètua de Mogoda (el Vallès Occidental) està fabricant els 10 trens que han d’unir Barcelona i l’aeroport. Boya ha concretat que, després de les proves, el servei haurà d’estar en marxa el 2026.
En aquest sentit, el director de projectes i desenvolupament de nous negocis dels FGC, Albert Tortajada, ha refermat el projecte d’aquesta línia entre la capital catalana i la infraestructura aeroportuària: “El govern actual no ens ha dit res en sentit contrari i hem de seguir treballant en aquest escenari”. Tortajada ha subratllat que “els processos no es poden parar”, perquè s’està fent la construcció, la cerca de maquinistes, “disseny de l’operació i màrqueting i s’està parlant de moltes coses”.
Passaran cada 15 minuts per nou estacions
El nou servei dels FGC unirà el centre de la capital catalana amb les dues terminals de l’aeroport, amb una freqüència de pas de 15 minuts i un temps de trajecte de poc més de 20 minuts (entre l’estació de Passeig de Gràcia i la T1). Seran 22,7 quilòmetres de longitud i un total de nou estacions (Sant Andreu, la Sagrera, el Clot, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, el Prat, Aeroport T2 i Aeroport T1).
Així, els trens nous tindran 209 seients (202 de fixos i ser d’abatibles) i una capacitat total de 656 usuaris. A l’interior hi haurà una vintena de pantalles panoràmiques d’informació, amb la particularitat que informaran sobre l’estat dels vols. També disposarà d’un espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda. El contracte amb Alstom, que també inclou el manteniment dels 10 trens elèctrics durant 15 anys i la construcció d’un taller per fer el manteniment, supera els 170 milions d’euros.
Convocatòria de maquinistes
Tortajada ha afirmat que les primeres convocatòries per incorporar maquinistes, 40 dels quals operaran aquesta línia, han generat interès. Tot i així, ha dit que quan s’acosti l’inici dels nous serveis s’integraran a la plantilla, “perquè no tindria sentit fer-ho ara”, quan els vehicles aniran arribant “al llarg del 2025”.