La Generalitat ha donat més detalls de la nova connexió ràpida dels Ferrocarrils de la Generalitat que unirà el centre de Barcelona amb l’aeroport del Prat. Ferrocarrils ha formalitzat aquest juliol la compra de 10 trens que permetran que surti un comboi cada 15 minuts cap a la T1 i T2, sempre a les mateixes hores. Es doblarà, així, l’oferta actual de Renfe, que és d’un servei cada 30 minuts. Les noves unitats es fabricaran a la planta d’Alstom, a Santa Perpètua de Mogoda, i està previst que el primer tren estigui enllestit d’aquí a tres anys. Per poder fer els trens, la companyia construirà un taller específic a les instal·lacions de Santa Perpètua.
Trens més amples per als equipatges
Cada tren tindrà capacitat per a 600 passatgers, estarà format per cinc cotxes d’un pis, farà 85 metres de llarg i podrà assolir els 120 km/h. Seran, a més, combois pensats específicament per transportar viatgers cap a l’aeroport, amb més espai per als equipatges i passadissos més amples. També hi haurà wifi, endolls i punts de recàrrega USB als seients.
Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, un dels punts forts dels combois serà la connectivitat. S’hi reforçaran els sistemes de senyalització, seguretat i informació. “Seran trens permanentment connectats amb el centre de control i tindran sistemes de videovigilància activa, i disposaran del sistemes de ciberseguretat d’última generació“, ha explicat la presidenta dels FGC, Marta Subirà.
S’aturaran a les dues terminals de l’aeroport
Els nous trens prestaran servei a les dues terminals de l’aeroport, a diferència de l’oferta de Renfe, que només s’atura a la T2. A més a més, a la T1 hi haurà permanentment un tren a l’andana per facilitar l’embarcament dels passatgers. Aquesta nova línia dels Ferrocarrils també permetrà fer intercanvis amb altres línies de bus, metro i tren.
La Generalitat va acordar el desembre del 2019 que el servei del nou accés ferroviari a l’aeroport del Prat sigui explotat per FGC. La Generalitat vol que aquest servei sigui similar als que ja funcionen als principals aeroports europeus, com el Heathrow Express, de Londres, que enllaça el centre de la ciutat amb l’aeroport amb 21 minuts, o l’Sprinter, d’Amsterdam Schiphol, que ho fa amb 18 minuts.