ap-7

(ACN/redacció) El Servei Català de Trànsit posarà carrils addicionals i restringirà el pas de camions unes determinades hores a l’AP-7 per Sant Joan. Ho ha avançat el coordinador de Seguretat i Mobilitat, Òscar Llatge, a ‘El Matí de Catalunya Ràdio’, en què també ha apuntat que aquestes mateixes mesures es faran extensives als caps de setmana del mes de juliol. “Són unes restriccions pactades i planificades per fer front al gran moviment de vehicles”, ha insistit. Pel que fa als avançaments entre camions, ha recordat que en certs casos —per exemple quan hi ha un carril addicional— ja es fa, i que es tracta de limitacions que estan subjectes “a variació” i que s’estudien “cada setmana”.

L’anunci arriba una setmana després que es produïssin importants cues de trànsit a l’AP-7 coincidint amb el cap de setmana llarg de la Segona Pasqua. Fa mesos, però, que aquesta autopista acumula cues des que es van treure els peatges la nit del 31 d’agost de 2021.

Trànsit estudia amb el Ministeri de Foment reduir la velocitat a 100 km/h a l’AP-7 a l’altura del Vallès

Sobre la limitació de reduir a 100 km/h la velocitat màxima a l’AP-7 al Vallès, Llatge ha assenyalat que s’està estudiant amb Foment, que és el titular de la via. En aquest sentit, reconeix que pot ajudar a reduir els accidents, però també recorda que no tindrà “un efecte gaire important” un cop s’arribi a la capacitat de la carretera.

El principal problema de l’AP-7 és la retirada de vehicles avariats i els accidents

Pel coordinador un dels principals problemes és la retirada de vehicles accidentats, tot i que ha recordat que no es tracta d’una “tasca fàcil”. “No és qüestió de ser més o menys hàbils, la planificació s’escapa de les mesures de gestió” ha afegit, “és un problema infraestructural”. Just aquesta setmana s’ha produït un incident amb un camió que ha provocat cues quilomètriques durant hores.

En aquesta mateixa línia s’ha expressat Eduard Ayach, de la Confederació Empresarial de Transports per Carretera de Catalunya, que ha recordat que el seu sector demana treballar “en condicions”. Així, ha explicat que disposen d’una regulació “molt estricta” que no els permet “escollir quan poden o no poden circular”.

L’Estat ampliarà el tram de l’AP-7 entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta amb un tercer carril

El govern espanyol ha anunciat aquest divendres que ampliarà el tram de l’AP-7 entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta amb un tercer carril. El secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, ha avançat que el projecte constructiu estarà enllestit aquest any. En un acte de la Cambra de Comerç de Tarragona, Flores ha afirmat que la construcció d’aquest tercer carril millorarà la fiabilitat de la via i la seva funcionalitat, davant l’increment de vehicles que hi circulen arran de l’alliberació dels peatges. També ha explicat que es millorarà la connectivitat entre l’A-7 i l’AP-7 per adaptar els accessos entre aquestes dues vies d’alta capacitat.