Tant l’any passat com l’anterior, l’ATM va optar per mantenir les tarifes almenys a la zona 1, mentre que pel 2015 es va aprovar la rebaixa de la T-10. La decisió es prendrà aquest any més tard del que és habitual, ja que en els últims cinc anys sempre s’havia anunciat a mitjans del mes de desembre. Només el 2013 es va retardar fins al 23 de desembre, just abans de Nadal.
Sense cap pista per on aniran els trets aquesta vegada, des de la plataforma Promoció del Transport Públic reclamen que els preus no s’incrementin igual a tots els títols, per exemple, aplicant-los l’increment de l’IPC. El seu objectiu, diuen, és premiar els usuaris habituals i, per contra, penalitzar els esporàdics. En aquest sentit, el president de l’entitat, Ricard Riol, considera que “el fet que tothom vagi amb T-10, tant els turistes com els usuaris habituals del transport públic, és una de les anomalies d’aquest sistema tarifari integrat”. Per això, planteja apujar títols com la T-10 però abaratir abonaments com la T-Mes, que creu que hauria de sortir rendible fent 42 viatges al mes. També suggereix que es creï la T-10/30, un títol que seria unipersonal per evitar que els turistes que viatgen en grup en poguessin fer ús, i abaixar el preu dels títols que van més enllà de la zona 1.
Per la seva banda, el Grup Municipal del PSC ha reclamat a l’alcaldessa que aclareixi quines intencions té i li ha retret que, tot i demanar al govern espanyol més inversió en transport públic, no hagi fet res en aquest sentit durant el que va de mandat. A més, amb la mirada posada en uns pressupostos del 2018 que encara no s’han aprovat, el líder socialista a l’Ajuntament, Jaume Collboni, reitera que no donaran suport als comptes municipals si la T-10 puja per damunt dels 10 euros.