El secretari general de SEMAF, Jesús García Fraile, no descarta cap hipòtesi. El fet que el maquinista s’hagi aturat, com tocava, a totes les parades i també a l’entrada de l’estació els fa pensar, fins i tot, en la possibilitat que li hagi passat alguna cosa en l’últim moment: “En arribar a l’estació on finalitzava el recorregut s’ha trobat el senyal tancat. Sabem que s’ha obert, ha reiniciat la marxa, i a partir d’aquí ja no sabem res més”. García Fraile explica que les claus del succeït les donarà l’anomenada caixa registradora, que permetrà conèixer amb exactitud “la velocitat del tren, on s’ha aturat, on no s’ha aturat, tot, sobre la marxa d’aquest tren”.
Preguntat per l’antiguitat de l’estació i si això podria haver propiciat o contribuït a l’accident, García Fraile ha volgut deixar clar el següent: “El que una estació sigui més o menys vella, no vol dir que la infraestructura sigui igualment vella, o no. S’hauria de comprovar, però, hi ha estacions que tenen edificis antics però les infraestructures estan correctes. No té res a veure una cosa amb l’altra”. A més, assegura que com a sindicat no tenen constància de cap queixa de cap maquinista referent a les instal·lacions de l’Estació de França.
Escolta aquí el secretari general de SEMAF, Jesús García Fraile: