La neu i el gel a Barcelona són cars de veure però quan apareixen canvien per complet les condicions de la carretera per on hem de circular. Una primera recomanació: modificar el tipus de conducció. ENRIC TORNÉ, responsable de vehicles d'assistència del RACC "De forma molt suau, amb marxes llargues i també cal augmentar la distància que deixem amb el cotxe de davant. Amb això, evitarem maniobres brusques ja que és molt fàcil patinar perquè l'adherència, per les condicions climatològiques, és molt més crítica." I si encara no hem tingut temps de col·locar les cadenes, cal seguir el camí traçat pels vehicles del davant. Però tard o d'hora cal afrontar-se a l'examen de col·locar-les. I tot i que pugui semblar obvi, tindrem la meitat de la feina feta si hem fet les revisions periòdiques i pertinents. Important tenir en bon estat, els pneumàtics, els llums, i eixugaparabrises i la bateria, que per cert, perd rendiment amb el fred. I hem de portar els elements de seguertat reglamentaris, tant l'armilla reflectora com els triangles. Conclusió: és una feina de reacció, però també de previsió.