JAVIER NAVARRO, director tècnic de Contracte de Manteniment de les Rondes "Nos hemos dado cuenta que las previsiones que teníamos de reparación del bache han sido mayores de nuestras previsiones iniciales. Una vez que inicias los trabajos de reparación de un bache, hasta que no finaliza el trabajo no puedes levantar el corte, no puedes dejar el trabajo a mitad y levantar ese corte porque pondríamos en riesgo la seguridad."
S’han pavimentat tres trams de matinada i estava previst acabar els treballs cap a les 05.30 h, però no han acabat fins les 7 h. Només hi havia un carril de pas fins aquesta hora, quan el col·lapse ja era total.
Els responsables de l’Àrea Metropolitana de Barcelona han explicat que la causa ha estat un error en la planificació a l’hora de calcular els temps que es trigaria en pavimentar el darrer tram, i que un cop es comença, no es pot deixar a mitges. A l’hora de pavimentar s’han adonat que enlloc de les 80 tones necessàries, n’haurien de posar 180. I això ha allargat els treballs. El director tècnic del Contracte de Manteniment de les Rondes, Javier Navarro, explica que el que s’ha fet aquesta nit són treballs previs de la pavimentació que es farà a les rondes els primers dos caps de setmana d’agost.
Les retencions s’han allargat des de l’altura de la Vall d’Hebron fins a la sortida de la carretera d’Esplugues en direcció Llobregat i les cues han arribat als 12 quilòmetres entre el nus de la Trinitat i Esplugues.