(ACN) El transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana va registrar una demanda històrica al juny, amb 92 milions de viatgers, xifra que suposa incrementar en un 6 % la dada del 2019, quan es va registrar un rècord amb 87 milions de validacions. Segons l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l’operador que va experimentar un major creixement va ser el dels autobusos interurbans de la Generalitat, amb un 14,54 %; seguit del Tramvia (+10,38 %) i el metro de TMB (+9,07 %), que en aquest cas va registrar el millor juny de la seva història amb 37 milions de validacions.
En el cas del bus metropolità de l’AMB va créixer un +6,17 %; els autobusos urbans un 5,96 %, Rodalies un 5,92 % i FGC un 4,35 % per sobre el darrer any prepandèmia. Segons l’ATM, es constata una forta recuperació de la demanda del conjunt d’operadors si es compara amb el juny de fa un any, amb 14 milions de viatges més, un 21,8 % més.
El bus de TMB, l’únic que perd viatgers des del 2019
D’entre tots els mitjans de transports, només un mostra un descens en comparació amb el 2019: el bus de TMB, que amb 17,6 milions de viatges encara es troba per sota als 18 milions del juny d’aquest any.
Si es tenen en compte les dades del primer semestre, la demanda també supera la del mateix període del 2019, amb un 0,7 % més, amb 545,5 milions de viatges. La majoria d’operadors registren un increment entre gener i juny en relació amb el mateix període del 2019, encapçalats pels autobusos de la Generalitat, amb un 7,40 % més (22,9 milions) i el metro de TMB, amb un 5,74 %, amb 224,2 milions. Per la seva banda, el Tramvia va incrementar la demanda en un 4,68 %, fins als 15,9 milions de persones.
En canvi, el bus de TMB accentua el seu descens, fins a un 8,30 % menys que al 2019, amb 101,5 milions de viatges, seguit de Rodalies, amb 59,3 milions de passatgers, un 1,82 % menys.