MIQUEL ESTRADA, cap de Projectes del CENIT "El punt més destacat d'aquesta xarxa és que els usuaris hauran de fer més transbordaments, per tant el temps de transbordaments incrementarà, per combratre això es necessitarà la priorització semafòrica, la doble parada que de forma simultània, dos autobusos en una mateixa parada puguin desencotxar, així com també doble carril bus i altres mesures de prioritat perquè l'autobús vagi ràpid i tingui unes altes prestacions." RICARD RIOL, president de la PTP "El que reclamem és més velocitat comercial, més exigència pel que fa a la rapidesa dels autobusos i amb el tema de la freqüència, potser vuit minuts és massa temps per esperar si es parla del segon autobús en un recorregut que ara es fa amb un de sol, per tant si mantenim un criteri exigent de velocitat comercial i de freqüència podem fer un bon pas."

El pla vol convertir el sistema actual en una xarxa quadriculada de 28 línies per simplificar i augmentar la velocitat comercial del bus. Des de l’associació Promoció del Transport Públic aplaudeixen la proposta però demanen que de cara a la implantació de les diferents fases es perfilin algunes línies i es repensi la freqüència de pas per escurçar l’espera.

Des del Centre d’Informació del Transport, que va elaborar una proposta similar per al govern anterior,  consideren que es un bon pla però que cal millorar-ne la velocitat.

La FAVB ho veu positiu

La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) ha celebrat la creació d’una xarxa ortogonal d’autobusos a la ciutat. L’entitat demana que s’engegui un procés participatiu amb els barris per assegurar la seva connexió.

La FAVB vol resoldre els buits que s’observen “en determinats llocs com Nou Barris, Sant Andreu i Montjuïc”. Per això veuen necessàries que hi hagi noves línies d’autobusos que connectin amb aquests barris.