En lloc de passatgers, el funicular de Montjuïc transporta, aquests dies, bidons d'aigua. Els envasos serveixen avui per comprovar el sistema de frenada. N'hi ha 35, l'equivalent a la capacitat màxima del funicular; és a dir, 20 tones. Els operaris deixen caure l'aparell i el frenen de cop. Al telefèric de Montjuïc, aquests dies, també s'estan fent proves de seguretat. La metodologia és la mateixa que en el funicular, utilitzant aquests bidons plens d'aigua. La recreació de tot tipus d'errors tècnics permet saber com reaccionaria la instal·lació en cas d'accident. CARLOS SÁNCHEZ, responsable de Manteniment del Telefèric i del Funicular "Nosotros simulamos un fallo en el motor que equivaldría a un fallo de subministro eléctrico para ver cómo funciona la instalación y si el sistema de frenos actúa correctamente." Fins a 40 vegades al dia i a diferents velocitats, tot perquè el proper dissabte tant el telefèric com el funicular puguin tornar a obrir amb les màximes garanties de seguretat.