Que aquest metro és nou de trinca es nota ja a la superfície: no hi han penjat encara el cartell de l'estació. Un cop a dins, el primer que cal fer és orientar-se i ja s'adverteixen els primers problemes. Ascensors intel·ligents baixen fins a l'andana del metro més profund de la ciutat. Aquí tothom té la seva teoria. Encara abans d'entrar al metro, s'ha de pensar dues vegades: cap amunt direcció Gorg, cap avall al Bon Pastor, una diferència de nivell que no convenç els usuaris: És un moment per immortalitzar. Aquest metro uneix per pimera vegada el barris de Llefià i la Salut, amb Barcelona. Fina ara l'únic mitjà de transport que hi arribava era l'autobús. Ja a l'interior del comboi el punt més sol·licitat és al capdavant, un punt accessible ja que el metro funciona automàticament, un sistema que millora la seguretat i l'eficiència. Amb l'estrena d'aquest tram la Línia 9 ja té en funcionament el 17% del recorregut. Però el verdader canvi es notarà a començaments d'estiu amb la inauguració de l'intercanviador de la Sagrera i la connexió amb les línies 1 i 5 del metro i Rodalies.