Les obres del pont de Santander estan a punt de finalitzar, després de més d’un any i mig d’obres. A vista d’ocell ja es pot veure com quedaran els nous carrils bicis i les voreres que han de permetre als vianants i a les bicicletes passar-hi. Quan es treguin les tanques, millorà la connectivitat entre els districtes de Sant Andreu i Sant Martí, ja que fins ara el pont només es podia creuar en vehicle rodat.
El pont passa per sobre de les vies del tren i reformar-lo ha tingut un cost de prop de 10 milions d’euros. Els treballs serviran també per plantar arbrat al pont, incorporar mobiliari urbà i renovar l’enllumenat. També s’està millorant el talús.
Diferents talls de trànsit
Els veïns de la zona ja esperen la posada en marxa del pont que, segons les primeres previsions, havia de posar-se en marxa aquest mes de febrer. Durant tot el temps d’obres, el trànsit s’ha vist afectat diferents vegades. El tall de més consideració va ser l’estiu del 2023, quan durant diverses setmanes no es va poder circular en cap dels dos sentits.
Una antiga reivindicació veïnal
Aquesta obra és una antiga reivindicació dels veïns de la zona que clamaven per tenir una pont que facilités la connexió de la Verneda i la Pau amb el Bon Pastor. Segons Rafa Vega, de l’AV Via Trajana, el pont “tancava el barri” i ja que no es podia creuar. “Hi havia unes escales metàl·liques que eren com pujar l’Everest i les persones grans no hi podien pujar, tampoc les que venien amb el carretó de la compra”, explica.
Els veïns van aconseguir recollir fins a 5.000 signatures el 2019 per reclamar una posada en marxa de la reforma del pont. Llavors ja van al·legar que el pont era perillós i no era accessible per a persones amb mobilitat reduïda.