Fa un any de l’arribada del primer tren de Ouigo a l’estació de Sants, el 10 de maig del 2021. Des d’aleshores, els trens de la companyia d’alta velocitat “low cost” han realitzat 3.674 viatges entre Madrid i Barcelona, amb parades a Saragossa i Tarragona. La companyia presumeix en el primer aniversari d’haver transportat més de dos milions de viatgers, amb una ocupació mitjana d’un 97 %, que ha arribat al 100 % en determinades dades festives, com Nadal, Carnaval o la Mercè.
“Hem democratitzat l’alta velocitat”
Però sobretot defensen que han “democratitzat l’alta velocitat” i l’han obert a sectors de la població que en quedaven exclosos, com famílies, joves o autònoms. “El 52 % dels viatgers són menors de 45 anys i més de 300.000 (un 15 % del total de viatgers) han viatjat en família”, assegura Hélène Valenzuela, directora general de Ouigo Espanya.
Hem aconseguit fer accessible l’alta velocitat a totes les butxaques i que la gent pugi optar a un transport sostenible”
Segons càlculs de Ouigo, els 10 viatges diaris que han fet en el primer any els seus trens suposen uns 2,5 milions de quilòmetres més sostenibles, ja que han estalviat, diuen, 12.354 vols o més d’un milió de viatges en cotxe. Aquest estalvi en l’impacte ecològic pot augmentar amb la recent incorporació d’un terç dels trens amb el doble de capacitat. És a dir, amb 1.018 places en lloc de les 509 habituals.
Ouigo es va estrenar com a primera alternativa a l’AVE, amb bitllets amb un preu de partida de 9 €. Poc després, al juny, va arribar un altre competidor, Avlo, l’aposta de baix cost de Renfe.
Ouigo prepara l’expansió per la península
Satisfets amb les xifres de negoci del trajecte Barcelona-Madrid, Ouigo prepara l’expansió de l’oferta. Aquest any connectaran Madrid amb València i Alacant i el repte següent serà Andalusia, amb les destinacions Còrdova, Sevilla i Màlaga.