Comencem el vol al pont de Bac de Roda. Des d'aquí es divisa tot l'espai que ocuparà l'estació de la Sagrera, avui una gran extensió de terra. Fins a finals de juny, es treballarà nit i dia per treure tres milions de metres cúblics de sorra. A l'esquerra hi ha les vies de Rodalies que van a la costa i a Sant Celoni i que s'han desviat del traçat antic. Pel mig hi circularà l'AVE, provisionalment fins que no estigui acabada l'estació. Això farà obligatori enderrocar el pont del Treball, l'any que ve, i desviar el trànsit per un altre de provisional que ja es comença a fer uns metres més amunt. Avancem fins al triangle ferroviari, el punt on es bifurquen les dues línies de Rodalies. A l'esquerra hi ha els caixons de formigó per on ara ja passen trens. Al costat se n'han de fer encara més per soterrar el pas de l'AVE. N'hi haurà dos més als extrems per al trànsit de vehicles, que enllaçaran la Sagrera amb el nus de la Trinitat. Uns metres més endavant, aquest és l'aspecte de les obres de soterrament de l'estació de Sant Andreu Comtal. Aquí els trens es desvien ara per un lateral a mà esquerra, espai per on en un futur hi passaran cotxes. Els gairebé quatre quilòmetres de vies des del pont de Bac de Roda fins a la Trinitat quedaran soterrats i al damunt es guanyarà una zona verda d'unes 40 hectàrees. Les entranyes del nus de la Trinitat ja esperen el pas de l'AVE. De fet, quan es va construir, abans de les Olimpíades, ja es va reservar un espai per a l'alta velocitat.