El nou carril bici de la via Augusta, el més polèmic de Barcelona, ja està completament finalitzat. Durant l’anterior mandat, el govern d’Ada Colau el va voler allargar de l’avinguda Diagonal fins a pràcticament la ronda de Dalt, amb l’objectiu de connectar el centre de la ciutat amb la part alta. L’obra va ser molt ben rebuda per part del veïnat i sobretot per les entitats ciclistes de la zona, però també va tenir molts detractors, sobretot per part de conductors de cotxes i motos. Aquest dijous s’ha obert l’últim tram del carril bici.
El mes d’abril, va entrar en funcionament el carril bici de la via Augusta entre Riera de Cassoles i la plaça de Molina. Ara, ja es pot circular també entre els carrers de Laforja i Dolors Monserdà. Durant aquest dijous, el trànsit de ciclistes no ha estat gaire notori. Tampoc el de cotxes i motos, tenint en compte que és un dia d’agost i, per tant, amb gent fora de la ciutat per les vacances.
Menys contaminació i soroll… però més cues?
Alguns dels conductors amb què ha parlat betevé defensen el carril bici per fer de Barcelona una ciutat amb una bona xarxa ciclista, així com per reduir progressivament el trànsit de vehicles motoritzats i reduir la contaminació i el soroll. Ara bé, també hi ha ciutadans que es queixen perquè diuen que, des que van començar les obres a la via Augusta, hi ha moltes més cues.
Malgrat la tranquil·litat viscuda aquest dijous, alguns veïns temen que la situació empitjori el setembre, amb la tornada a la feina i l’escola després de les vacances.
Un carril “polèmic”, fins i tot en campanya electoral
Durant la campanya de les eleccions municipals del 28-M, del carril bici de la via Augusta se’n va parlar molt, amb partits a favor i en contra. Aleshores, Ciutadans i Valents s’hi van mostrar obertament contraris i proposaven eliminar-lo. L’actual alcalde, Jaume Collboni, es va comprometre a reavaluar-lo i, de fet, recentment l’Ajuntament de Barcelona va licitar, per 18.000 euros, un estudi per analitzar els pros i els contres.
Veïns i usuaris de bici l’han defensat des dels inicis
Veïns i usuaris de bici defensen que és una infraestructura necessària per connectar diversos barris i també per fer xarxa metropolitana. Per això, han demanat al nou govern municipal que no faci marxa enrere i no el redueixi per facilitar el trànsit de vehicles motoritzats, fins i tot amb manifestacions.