Les obres de la futura estació soterrada de Sant Andreu Comtal van al ritme previst, i Adif preveu que es pugui posar en marxa durant el segon semestre del 2022. Les obres de l’estació s’acabaran abans, previsiblement a finals d’aquest any, però no serà fins llavors que s’hi aturaran els trens. Per poder-ho fer, caldrà coordinar abans el trasllat de les vies de l’R2 a dins de la futura estació de la Sagrera. Aquest procés de canvi de vies és similar al que ja es va fer amb la Línia R1 a finals del 2020.

Llum natural a les vies

La nova estació de Sant Andreu Comtal està soterrada però tindrà llum natural, gràcies a les cinc grans lluernes que s’han obert a la llosa de formigó que cobreix la infraestructura. Això permetrà que les vies tinguin llum natural, reduirà el consum elèctric de l’estació, i no caldrà instal·lar-hi un sistema de ventilació mecànica, perquè es farà de forma natural.

Pla general de l'estat de les obres a l'estació de Sant Andreu Comtal
Vista de les andanes i l’espai on hi haurà les vies centrals des de la llosa de formigó que cobreix la futura estació

En aquesta estació, que acumula anys de retards, s’hi aturaran els trens de la Línia R2 Nord (Aeroport- Maçanet-Massanes) i també trens regionals amb destinació a Figueres. S’hi estan construint dues andanes de 200 metres de llarg que donaran servei a quatre vies, i s’hi podran aturar trens de doble composició. Adif hi invertirà 6,3 M €.

Les vies actuals seran un vial soterrat per a cotxes

Durant la visita d’obres, els responsables d’Adif han explicat que les vies per on passen els trens actualment desapareixeran alliberant tot aquest espai. En el seu lloc s’hi construirà un vial soterrat per on circularan els vehicles privats i els busos interurbans. Aquest nou vial servirà per connectar el Nus de la Trinitat i l’estació de la Sagrera. D’altra banda, el vestíbul actual quedarà sense ús ferroviari, i l’Ajuntament i Adif mantenen converses per veure quin ús se’n farà en el futur.

A l’esquerra, el vestíbul de la futura estació; a la dreta, les dues vies actuals que es convertiran en un vial soterrat per a cotxes