Adif ha començat la construcció de la nova estació de Sant Andreu Comtal, que dona servei a la línia R2 Nord de Rodalies i trens regionals. Les obres s’allargaran uns 11 mesos i tenen un pressupost de 6,3 M €. El resultat serà una estació soterrada i 100 % accessible, amb ascensors i escales mecàniques per accedir a les andanes. Ara els passatgers esperen els trens a l’aire lliure i fa pocs anys s’hi van posar ascensors provisionals.

En realitat, s’han reprès unes obres que van quedar aturades a mig fer i que es van haver de tornar a adjudicar després de trencar el contracte amb la constructora que les havia començat. Per això, l’estació acumula anys de retard i les entitats veïnals de Sant Andreu l’han reivindicat amb protestes en diverses ocasions.

nova estació Sant Andreu Comtal
Imatge virtual de la nova estació de Sant Andreu Comtal, que tindrà una plaça al davant

Una plaça davant l’estació

De moment, ja s’han aixecat els murs i els pilars de l’edifici que farà de vestíbul de l’estació. S’està construint sobre d’una llosa de formigó que tapa el calaix per on passaran els trens. Sota l’edifici hi haurà dues andanes centrals amb quatre vies per als trens de Rodalies i regionals. Per baixar a les andanes hi haurà dos ascensors, dues escales mecàniques i també escales fixes que s’estan construint. L’estructura per on passaran els ascensors ja s’ha col·locat i a les andanes s’ha preparat la base per pavimentar-les.

nova estació Sant Andreu Comtal
Vista interior del vestíbul nou de l’estació, amb escales mecàniques i ascensors

L’accés a l’edifici es podrà fer des de la passarel·la de l’estació actual, que es rehabilitarà, així com des del Parc de La Maquinista. Davant del vestíbul s’urbanitzarà una plaça que serà la porta d’accés a l’estació. De fet, serà el preludi del futur parc lineal Sant Andreu – la Sagrera, que engloba també aquesta estació.