(EFE) La companyia Norwegian Airlines, que va veure amenaçada la seva supervivència després de l’esclat de la pandèmia, sospesa reobrir bases a les illes Canàries i fer que la de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, que tornarà a funcionar aquest any però només en la temporada estival, operi durant tot l’any.

En en una entrevista amb EFE, el conseller delegat de la companyia, Geir Karlsen, ha afirmat que “el mercat funciona molt bé”: “És un mercat molt important per a nosaltres, especialment les destinacions de platja”. Aquesta setmana Karlsen ha visitat les oficines corporatives que té l’aerolínia a Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat).

L’1 de maig obrirà la base de Barcelona

L’1 de maig Norwegian reobrirà la base a Barcelona, tancada per la crisi del coronavirus, que operarà durant la temporada estival: comptarà amb dos avions i amb aquesta finalitat ha incorporat uns 70 treballadors. La del Prat se sumarà a les bases permanents que l’aerolínia ha mantingut a Alacant i Màlaga, amb tres avions cadascuna, i Karlsen assenyala la voluntat de l’empresa de fer que la de Barcelona operi en un futur proper durant tot l’any —en un inici, probablement, amb un sol avió per a la temporada hivernal. La base del Prat serà de curt radi, ja que aquesta companyia aèria ja no ofereix rutes intercontinentals: abans operava sis rutes que connectaven Espanya amb els Estats Units, cinc a Barcelona i una a Madrid.

130 treballadors a Barcelona

A Espanya, Norwegian té prop de 700 persones treballadores: 130 a les oficines de Barcelona —que donen servei a tota l’operativa amb les d’Oslo (Noruega) i Riga (Letònia)—, unes 210 dedicades a treballs de “handling” —operacions als aeroports— i 350 tripulants —un terç pilots—. Per a aquest estiu, Norwegian ha programat 49 rutes entre Espanya i els països nòrdics (Noruega, Dinamarca, Suècia i Finlàndia), que ascendeixen a 62 durant tot el 2023, i ofereix quatre milions de seients per a tot l’any.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a