avió de norwegian a l'aeroport de barcelona

(ACN) La companyia Norwegian ha anunciat aquest dijous que simplificarà la seva estructura per centrar-se en les rutes de curt radi amb l’objectiu de fer front a la seva delicada situació financera. El mercat de negoci principal seran els països nòrdics, on Norwegian operarà amb una cinquantena d’avions, tot i que també volarà cap algunes destinacions europees que considera clau. Una de les conseqüències d’aquesta nova estratègia és el tancament de la base de l’Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona – el Prat per als vols de llarg radi.

En total, Norwegian té uns 485 treballadors que prestaven servei per a les operacions de llarg radi des de l’aeroport del Prat contractats per Norwegian Air Resources Spain, que fa unes setmanes va entrar en preconcurs de creditors. A diferència d’altres països, l’empresa també dona feina als tripulants que volen en trajectes de curt radi, dins d’Europa.

En aquest sentit, la companyia no descarta continuar operant al Prat ja que considera Barcelona “prou important” com per ser inclosa com a destinació europea clau, segons expliquen fonts de Norwegian a l’ACN. Fa poc més de tres anys, l’aerolínia va ampliar la seva seu a Barcelona.

Admeten conseqüències laborals

Norwegian ha admès que aquesta nova estratègia comportarà conseqüències en el terreny laboral. “Amb gran pesar hem d’acceptar que això afectarà companys de tota la companyia. M’agradaria agrair, a cada un dels nostres col·legues, la seva incansable dedicació i contribució a Norwegian al llarg d’aquests anys”, ha comentat el conseller delegat, Jacob Schram. Arreu del món, el nombre de treballadors afectats s’eleva fins als 2.160, sense incloure els de Barcelona.

Temor per una “important reducció de plantilla”

Els pilots i tripulants de cabina de Norwegian a l’Estat temen que l’anunci de la companyia desemboqui en “una important reducció de plantilla”. En un comunicat conjunt, els sindicats USO i Sepla lamenten que els treballadors espanyols no han estat informats sobre quins processos de regulació s’obriran en els països afectats on els vols de llarg radi deixaran d’operar.