El tram final de la via Augusta fins arribar pràcticament a l’avinguda Diagonal es converteix tot sovint en un aparcament de motos. Estacionen als dos costats del passeig central, un espai destinat al passeig. En alguns punts, això dificulta el pas, segons els veïns. Alguns asseguren que, tot hi haver-hi bancs per seure, la imatge no convida.
De la seva banda, els motoristes diuen que no hi ha prou aparcament a la zona i que, per tant, han de deixar els vehicles de dues rodes al passeig. Alguns, afegeixen que respecten la normativa perquè deixen més de tres metres d’espai lliure per als vianants. Tot i això, el reglament vigent té més condicionants, ja que cal deixar certa distància amb els escocells i els passos de vianants, així com en les parades del transport públic.
Aquesta imatge, però, es repeteix també en altres punts de la ciutat. Una situació que han denunciat alguns usuaris de Twitter. Fins i tot, en alguns casos, mostren imatges en les quals els motoristes no deixen l’espai que marca la llei.
S’hauria d’actualitzar el nom de la plaça barcelonina de Maria Cristina. La meva proposta és posar-li plaça de la moto. pic.twitter.com/tATIFw0cYc
— Ferran N (@ferrniga) 16 de febrer de 2017
La gent que riu d’aquesta petició de fer fora #motobcn de la vorera que segueixi aquest fil @BCN_Mobilitat https://t.co/kwrSKb6xhj
— Puras Bicis! (@PBicis) 13 d’octubre de 2016
El carrer de Monistrol, a Gràcia,
fa poc que s’ha convertit en una via de plataforma única, però les motos continuen reduint l’espai de vorera dels vianants. Més sort tenen els que passegen pel tram final de la Diagonal, a la plaça de la Reina Maria Cristina, on la vorera és més àmplia, tot i que la concentració d’aquests vehicles de dues rodes és evident.
Segons l’Ajuntament, el govern municipal ja està treballant en aquesta problemàtica ja que, asseguren, estan intentant desplaçar les motos que estacionen a la vorera a la calçada i crear nous aparcaments. Un d’aquests exemples és el que es troba al carrer de Balmes, entre Mitre i la plaça de Molina.