En el nou carrer de Pelai, amb menys carrils per als cotxes i més espai per als vianants, no s’hi ha previst un carril exclusiu i segregat per a les bicicletes. Aquests vehicles de mobilitat personal hauran de compartir calçada amb els cotxes, que hauran d’anar a 30 quilòmetres per hora com a màxim. Això ha incomodat i, fins i tot indignat, entitats en defensa i promoció de la bicicleta, que consideren essencial definir un carril bici en aquesta via i, en general, en tots els accessos a la plaça de Catalunya.
Roger Liarte, portaveu del Bicicleta Club de Catalunya, assegura que fins ara s’ha demostrat que un carril compartit entre la bicicleta i el cotxe i la moto no és una bona solució. “L’espai compartit entre cotxes i bicis comporta una lluita del més fort en què guanya sempre el cotxe“, assegura Liarte. Creu que el vehicle pedalable de dues rodes queda “relegat a un racó” i que els usuaris acaben deixant de circular per aquella zona perquè la consideren perillosa.
D’acord amb el BACC, el plantejament fet per l’Ajuntament de Barcelona per transformar Pelai no és suficient perquè, diu, deixa la bici fora de les prioritats del govern municipal. Lamenta l'”error” que suposa aquesta actuació, que compara amb la transformació de la ronda de la Universitat, que tampoc no tindrà un carril bici segregat. Malgrat que aquesta és una actuació d’urbanisme tàctic i, per tant, provisional, l’entitat de ciclistes no confia que el consistori es plantegi la construcció d’un carril bici de cara a una transformació definitiva.
ERC avisa d’un “via Laietana 2.0”
En la mateixa línia que el BACC s’ha pronunciat ERC, el principal grup de l’oposició a l’Ajuntament de Barcelona. El regidor Max Zañartu assegura que hi ha “poques perspectives” que els cotxes compleixin amb el límit màxim de 30 km/h i creu que s’acabarà produint un “via Laietana 2.0“, és a dir, que els ciclistes acabin envaint la zona pintada, que realment està destinada als vianants.