L’entrada en servei d’aquesta línia ha modificat el traçat de l’R7, que ara és un servei llançadora entre Sant Andreu Arenal i el campus de Bellaterra. D’aquesta manera que ja no hi ha accés directe des del centre de Barcelona a l’Autònoma en Rodalies.

L’R8 és la primera línia no radial de la xarxa de Rodalies, i comunicarà el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. Renfe espera que la nova línia R-8 la facin servir uns 3.000 passatgers diaris.

R1, R3 i R4 a ritme de metro

D’altra banda s’han reestructurat horaris i freqüències a les línies R1, R3 i R4 i passaran a funcionar de manera semblant a un metro, sense estar lligats a uns horaris. Així, l’R1 tindrà una freqüència de pas de 6 minuts en hora punta i 10 la resta del dia. L’R3 introdueix un comboi Barcelona-Vic i l’R4 tindrà un tren cada 15 minuts i 8 en hora punta.