La freqüència de pas dels trens dels FGC de la línia Barcelona-Vallès ja és més a prop de ser com la del metro. Aquest dissabte han posat a prova les línies S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell) amb una prova pilot que ha simulat la freqüència de pas que assoliran els combois abans que acabi l’any. La previsió és que en hores punta hi hagi trens a Sabadell i Terrassa cada cinc minuts i a Sant Cugat, cada 2,5 minuts. En aquest darrer cas, actualment cal esperar un mínim de vuit minuts en els moments de màxima demanda, mentre que en les altres dues línies el temps d’espera és de 12 minuts.

Concretament, en la prova s’ha comprovat el bon funcionament de la senyalització de vies i trens, les infraestructures en general i la puntualitat dels trens. Per fer-ho, han incorporat més combois, com passarà quan es millori la freqüència de trens.

La prova ha durat dues hores

La prova ha durat dues hores, des de les 7.30 h fins a les 9.30 h del matí. Durant aquest interval de temps, els trens de les línies S1 i S2 han parat en totes les estacions.

Fins ara, FGC havia anat fent diverses proves puntuals i per trams a la línia, la d’aquest dissabte és, però, la primera que s’ha fet en la totalitat de la línia.