Senyals com aquest o aquest altre pintat a terra ho deixen ben clar: aquí s'ha de circular a 30 quilòmetres per hora. MIQUEL CARRILLO, secretari de la Unió d'AV del Poble-sec "Una cosa és pintar i l'altra que es respecti. Les zones 30 en carrers amples no es respecta". Aquest cas del Poble-sec, però, en seria una excepció. Segons l'Ajuntament, més del 80% dels conductors respecten les zones 30. Esteses majoritàriament en carrers estrets de barris antics, des de la seva implantació l'any 2006 han tingut efectes positius en l'accidentalitat. Segons un estudi, dels primers 45 quilòmetres de zona 30, els lesionats en accidents s'han reduït un 28,6% fins al 2010. Més accentuada, del 40,5%, és la davallada de ferits que circulaven en motos o ciclomotors. Els accidents en cruïlles amb zona 30 han caigut un 34,8%. FRANCESC NARVÁEZ, regidor de Mobilitat "34:24. Això vol dir que la cultura de l'ús de les zones 30 diu que a mida que els ciutadans s'acostumen a respectar els límits, hi ha més seguretat vial". Nou dels deu districtes de la ciutat ja tenen zones 30. En total, 300 quilòmetres de carrers, que fins a finals de mandat s'ampliaran a 328.
Les zones 30 es van començar a aplicar el juny de 2006 amb una prova pilot a Sant Andreu. El compliment del límit és elevat tot i que hi ha excepcions.