JOSÉ MANUEL JURADO, Departament de Sostenibilitat CCOO a Catalunya "Hem notat una davallada de la mortalitat en aquestes zones. S'ha passat de 12 a quatre persones mortes. També sabem que hi ha dades que apunten que el 2010 per fi s'ha assolit l'objectiu marcat per la Unió Europea de rebaixar l'emissió de partícules. Una vegada assolit aquest objectiu, sobta bastant que es posi en risc".

Així, han contradit els arguments del conseller d’Interior. Felip Puig ha posat en dubte que, fins ara, la prohibició hagi servit per abaixar els nivells de contaminació i per reduir els accidents de trànsit. Segons Puig, això es deia a partir d’estudis dubtosos, que no tenien en compte que ara els cotxes contaminen menys o que la reducció dels accidents també s’ha produït a les carreteres on no hi havia la limitació dels 80km/h. Puig també ha dit que el canvi de model que ha fet el nou govern és total i que no s’ha mantingut cap dels aspectes de la norma que va impulsar el tripartit.