En absència de carril bici, a l'asfalt impera la llei del més fort. O del més espavilat. Conscient que les normes per a la bicicleta no són del tot clares, la DGT estudia ara regular la circulació d'aquests vehicles a les ciutats per resoldre conflictes de mobilitat i establir normes de convivència. CRISTINA JAIME "Fem una mica el que volem, com que no està regulat... ara faig de vehicle, ara de vianant. Estaria bé regular-ho". No es tractarà de fer un codi nou sinó d'incloure normes dins el codi de circulació. Directrius que, per exemple, regularan quan es pot anar en bicicleta per la vorera, l'amplada dels carrils bici o si aquestes poden circular per un carrer en contra direcció. ANNA FERRER, directora del Observatorio de la Seguridad Vial de la DGT "No es tracta de dir com han d'actuar les ciutats, però sí aixecar certs problemes legals. Una normativa pensada pel vehicle a motor fa que altres vehicles com la bicicleta estiguin capats". Aquest anunci ha coincidit amb la presentació del 3r Baròmetre de la Bicicleta, que posa de manifest que la majoria de ciclistes no van per la calçada pel perill que suposa l'excés de trànsit i per por a caigudes. ELENA LOMBARDERO "No se tiene nada de cuidado. Por ejemplo, yo por la via Laietana no paso por la calzada, prefiero ir por la acera". Els enquestats consideren insuficient la xarxa de carrils bici i troben a faltar més aparcaments.

L’anunci l’ha fet avui a Barcelona la directora de l’Observatori de Seguretat Vial de la DGT, Anna Ferrer. Ha dit que l’observatori té previst  incorporar un apartat en el codi de circulació dedicat a les bicicletes per regular el seu ús en la via pública. Directrius que, per exemple, regularan quan es pot anar en bicicleta per la vorera, l’amplada dels carrils bici o si aquestes poden circular per un carrer en contra direcció.

L’anunci de la DGT ha coincidit amb la presentació del tercer Baròmetre de la Bicicleta de Catalunya, que posa de manifest que la majoria de ciclistes no van per la calçada pel perill que suposa l’excés de trànsit i per por a caigudes. Els enquestats consideren insuficient la xarxa de carrils bici i troben a faltar més aparcaments.