Sant Andreu i el centre de la ciutat tornen a estar connectats. Han estat dos anys i mig d'obres en què s'ha hagut de desviar el trànsit de la zona. FRANCESC NARVÁEZ, regidor de Mobilitat "Per aquest tram de carrer abans del tall passaven 28.000 vehicles al dia. Si a més a fegim la circulació que entra per la Meridiana que també s'incorporarà al carrer de Mallorca, 36.000 cotxes, això vol dir que en avui també iniciem la descongestió del carrer d'Aragó." Les obres han servit per a la construcció del túnel del tren d'alta velocitat que connectarà Barcelona amb Europa. Durant aquest període els veïns i els comerciants són els grans damnificats. La principal queixa: la seguretat. EUGENIO RUIZ, veí "Les tanques que hi havia quedaven molt tancades les voreres i hi han hagut molts atracaments". JORDI MARCOS, farmacèutic "Vam tenir en 15 dies tres robatoris. La policia passava quan volia". Des de l'agost de 2008, es calcula que més d'una desena de comerços entre Espronceda i l'avinguda Meridiana han hagut de tancar. Asseguren que els efectes de les obres i la crisi han acabat de buidar el barri. NURIA RODRíGUEZ, cafeteria la Gallega "Mira la calle no passa gente". JOSÉ HERNÁNDEZ, treballador "Alrededor de 30% en tienda. Antes era una calle comercial y ahora es desértica". I per als qui les obres significava una font de diners, ara la gallina d'ous d'or s'ha acabat. MANUEL RIBAS, propietari bar "En tres meses a aquí de dar 140 menús a dar 40". Això sí, la zona ha guanyat voreres de cinc metres, paviment sonoreductor i més il·luminació. De les obres ara en només queda la sortida d'emergència del túnel de l'AVE.

Entre Espronceda i Meridiana, el carrer de Mallorca estava tallat des de l’agost de 2008, quan es van iniciar els treballs per fer el túnel de l’AVE entre la Sagrera i Sants. Durant aquest temps, la tuneladora Barcino ha estat foradant i, després, s’ha treballat en la renovació de la zona. S’han ampliat les voreres, s’ha posat asfalt sonoreductor i s’han instal·lat nous fanals.

Per l’Ajuntament, les millores introduïdes al carrer compensen les molèsties ocasionades als ciutadans amb les obres. Els veïns i comerciants de la zona, però, no opinen igual. Es queixen que, durant dos anys i mig, han conviscut amb la inseguretat i la pèrdua de clients.

Els autobusos urbans han recuperat el seu recorregut habitual pel carrer de Mallorca, tant al tram esmentat com a la zona del carrer de Padilla, on set línies de TMB es desviaven fins avui pel carrer de Provença.

A la confluència entre Mallorca i Padilla, les obres encara no estan del tot acabades, però els vehicles i els vianants ja hi poden circular amb normalitat. Fins ara, els treballs per la construcció d’un pou per al manteniment de la tuneladora feien desviar el trànsit del carrer de Mallorca a aquesta altura.