Entre els quatre aeroports europeus amb més passatgers en vols directes, però a la cua pel que fa a les connexions. La baixa connectivitat del Prat deriva de la falta de vols de llarg recorregut. És una de les assignatures pendents de l'aeroport. Només un 7% respecte al total de vols. Una xifra a anys llum de les d'altres aeroports europeus com el de Barajas, el Charles de Gaulle, de París o el de Frankfurt. La Cambra de Comerç ha presentat la primera edició de l'observatori de trànsit aeri de Barcelona. Les dades presentades avui per la Cambra de Comerç són, en general, positives. Des del gener d'aquest any el Prat ha augmentat en prop d'un 4% el nombre de passatgers totals respecte al mateix període de l'any anterior. I ho han fet tant en l'àmbit espanyol, amb un increment de gairebé un 3%, com l'europeu, amb prop d'un 5%. La pujada més significativa ha estat la de passatgers amb destí a la resta del món, un 10%. Avui també s'ha presentat una proposta de model hipotètic de gestió aeroportuari. Es diluirien les competències de l'Estat en dos òrgans de gestió. Un consorci, format per representants dels poder públics i una societat mercantil, que assumiria les funcions privades de l'aeroport. A les portes de les eleccions, la Cambra espera que els partits facin seva la proposta i l'acullin en els seus programes.