En una entrevista radiofònica

, el conseller actual d’Empresa i Ocupació va assegurar: “Si quan passem els Pirineus podem anar a 130, jo pregunto: ‘Què tenim de diferent amb els francesos?’ Sí, ells parlen francès i nosaltres català. Aquest serà un debat que ha de ser ciutadà, també polític, social i participatiu. En el moment ara algú dirà: ‘Ara que ens estan pujant els accidents i el nombre de morts, que plantegi aquest debat…’ No, jo aquest debat ja el vaig plantejar en arribar, perquè crec que tard o d’hora l’haurem de fer, quan sigui el moment.”

Aquest dimecres, el seu successor, Ramon Espadaler, s’ha avançat a les possibles preguntes dels diversos grups i ha dit en la seva compareixença al Parlament que no pensa augmentar la velocitat a les autopistes. L’anunci deixa clar que Espadaler tampoc no combregava, almenys en aquesta qüestió, amb el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, qui havia defensat, com Puig, poder anar a 130 km/h, i que ha estat rellevat recentment per un home de la confiança del nou conseller, Joan Josep Isern.