Validar el bitllet a l'entrar... però també al sortir... aquesta ha estat la recepta per aconseguir que els que es colen als Ferrocarrils siguin només un 0.5% dels usuaris, quan el 2006 eren un 3.3%. Al descens hi han ajudat aquestes grans portes que, val a dir, no només retenen els que viatgen sense bitllet. RAMON BORRELL, director general de Ferrocarrils de la Generalitat "Sobretot nosaltres, en ser un operador multizonal, tenim una taxa important de frau de zona. I controlar sobretot això. És a dir, viatgers que podien entrar a les estacions amb un bitllet d'una zona i viatjar dues zones. Això, és clar, tenia un impacte per a la nostra recaptació important." Un sistema que tenen actualment 13 estacions, la majoria a la línia de Barcelona-Vallès, i que a mitjà termini s'implantarà a tota la xarxa. Amb tot, l'objectiu és combatre els frau però també garantir que l'usuari està assegurat. RAMON BORRELL, director general de Ferrocarrils de la Generalitat "És molt important que en cas que hi hagués un accident, el bittlet correspongui a les zones on ha tingut l'accident perquè si no, no tindria cobertura". El proper pas serà mirar de combatre el que anomenen trenet. És a dir, evitar que algú s'enganxi al viatger del davant per travessar, amb ell, les barreres. De moment, saben com fer-ho i en una estació ja s'estan fent proves pilot.