Així ha de quedar la gran estació de la Sagrera. Una estació intermodal on han de confluir les andanes del TGV, rodalies, les línies 4 i 9 del metro i també els autobusos interurbans. Les obres han de començar aquesta primavera però l'estació de la Sagrera no entrarà en funcionament fins al 2016. El projecte, que té un pressupost de 667 milions d'euros, preveu el soterrament de l'estació i, a la superfície, s'hi construirà una rambla que comunicarà amb el parc construït entre el Clot i la Trinitat. Trobar finançament, per a una obra tan gran, no ha estat fàcil. Al 2002 es va signar un conveni que, aquest any, ha resultat inviable a causa de la crisi econòmica. Per això, aquest novembre es va donar llum verda a un altre finançament. Segons aquest nou acord, l'Estat espanyol aportarà 250 milions d'euros i l'Adif 160. Els 280 milions restants han de sortir de les plusvàlues aconseguides amb l'aprofitament urbanístic dels 180.000 metres quadrats d'oficines, hotels i aparcament que es construiran sobre l'estació.