Han estat quatre dies de vaga i en aquesta darrera tongada d'aturades del servei de metro, de cinc a vuit de la tarda, les aglomeracions no han estat gaire significatives. Els serveis mínims han funcionat al 40 per cent i els temps màxims d'espera han estat d'uns tretze minuts. Tot i l'ambient d'aparent tranquil·litat, per molts quatre dies seguits de vaga acaben passant factura. El cas de la Noemi és dels paradigmàtics, es dedica a fer visites a domicili i la vaga li ha complicat la vida. Al matí, si bé les aturades han estat fora de l'hora punta, avui també s'ha hagut de regular el passatge per evitar aglomeracions a les andanes de la Sagrera i la Sagrada Família. Una situació que s'ha repetit aquests quatre dies i que ha acabat irritant certs usuaris. baixant i d'aquesta manera just en el període d'aturades del servei s'ha arribat a registrar un descens en alguns casos de més del 30 per cent dels viatgers, al voltant de 300.000 menys el que ha ajudat també a reduir les complicacions de passatge durant la vaga. L'autobús, el taxi o el Tram han estat els mitjans de transport alternatiu per mirar de no fer tard a la feina o a l'escola.

Aquest dijous és el darrer dia d’aquesta setmana que hi ha convocada la vaga de treballadors de metro. Entre les 9.20 h i les 12.24 h, les restriccions en la freqüència de combois han generat esperes de fins a mitja hora pels intervals de pas i acumulacions de gent a les andanes, però sense arribar a ser tan significatives com les de dilluns, dimarts i dimecres passat. La vaga d’aquest dijous és l’única que no s’ha convocat en hores punta d’usuaris i, de fet, inicialment no ha estat necessari habilitar el cordó restrictiu de passatgers que sí que s’havia estat col·locant aquests darrers dies a Sagrera i Sagrada Família. Després, s’hi que ha calgut, però, instal·lar-lo. De nou, molts passatgers del metro s’han mostrat crispats pels retards.

La segona i darrera franja d’aturades ha començat a les 17 h i s’ha allargat durant tres hores. En aquest cas, els serveis mínims han garantit la cirulació del 40 % dels combois.

Joan Maria Soler, vicepresident de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), ha dit a Barcelona FM que els efectes de les darreres quatre jornades de vaga i de les aturades que s’han succeït en els últims mesos comencen a ser evidents en l’estat d’ànim dels usuaris, que cada dia que passa es mostren més molestos. Considera que el conflicte obert entre els treballadors i la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) no s’ha explicat prou bé als ciutadans i que això pot haver contribuït a escalfar els ànims. Soler també ha estat crític amb els serveis mínims establerts, que provoquen aglomeracions d’usuaris en hora punta.