El grup de joves es van introduir a les instal·lacions del metro a través d’un conducte de ventilació després de foradar-ne l’accés. TMB encara no ha quantificat el cost de reparar aquests danys. Sí que ha xifrat en 14.000 euros el cost d’haver aturat un tram de l’L5 durant les vuit hores que va durar la recerca dels grafiters pels túnels i falsos sostres de la xarxa.

Segons TMB, situacions com aquesta es multipliquen en dies de vaga, quan els grafiters saben que hi ha combois aparcats per les aturades. Aquest mateix matí, la Línia 9 s’ha hagut d’aturar durant una hora per la presència de persones a les vies, tot i que la companyia no ha pogut confirmar que fossin grafiters.

“Pintar no és destruir”

El director de Metro, Marc Grau, va etiquetar d’actes vandàlics aquests fets, diferenciant-los dels grafiters i l’art urbà. L’artista Justin ha anat més enllà en una entrevista a Barcelona FM i ha desvinculat l’acció de pintar combois del vandalisme, “pintar no és destruir”.

Justin ha explicat que la intenció dels grafiters és posar el seu nom en un vagó perquè, posteriorment, alguna altra persona vinculada al món dels grafits el vegi. L’artista ha detallat que els grafits són un “codi tancat” i que els grafiters pinten per al propi moviment, no per al públic general.

També ha explicat que els grafiters estan en espera que amb el nou govern municipal “torni el color a Barcelona, ara és una ciutat molt grisa”. Assegura que abans de l’entrada en vigor de l’ordenança del civisme, hi havia molta permissivitat amb els grafits i que, fins i tot, venien grafiters d’arreu d’Europa a pintar a la ciutat.