(ACN/Redacció) El pas dels trens de les línies R2 Nord i R11 de Rodalies pel nou traçat de la Sagrera i la nova estació de Sant Andreu ja és una realitat. Aquest dilluns, 12 de desembre, ha arribat l’estrena de la infraestructura. A les 4.55 h ha sortit des de Granollers el primer tren de l’R2 cap a Barcelona i 20 minuts més tard, passades les 5.15 h, s’ha completat amb èxit la posada en servei del nou tram. D’aquesta manera s’han acabat quasi tres mesos d’obres, que han obligat milers d’usuaris de l’R2 i R11 a canviar els hàbits de transport per arribar a Barcelona.
La inauguració oficial de la nova estació s’ha fet aquest dilluns amb la presència de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Juli Fernández, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez.
Estrena amb 24 hores de retard
El nou itinerari ha entrat en funcionament 24 hores més tard del previst després que Adif informés divendres a la tarda de problemes d’última hora en el sistema d’electrificació i en la catenària.
A primera hora del matí hi ha hagut una activitat inusual a la nova estació de Sant Andreu, ja que, a banda de persones que anaven a la feina, n’hi havia d’altres que s’han desplaçat per veure “in situ” el pas del primer tren per l’estació. Molts d’ells, de fet, han gravat el pas del comboi.
Fi al tall de l’R2 Nord i l’R11
La posada en marxa posa fi a les obres i al tall ferroviari de l’R2 Nord i l’R11 entre Sant Andreu i el Clot-Aragó, pel qual els combois d’aquestes línies —que fan el recorregut entre Barcelona i Portbou passant per Granollers— no podien arribar fins al centre de la ciutat.
Durant els últims mesos, els treballs en aquest tram d’ample convencional han consistit en la instal·lació de 4,3 quilòmetres de vies, dels quals 2,8 van soterrats. Ara els trens ja passen pel nou traçat, que també circula per l’interior de la futura estació de la Sagrera, tot i que encara no hi tenen parada.