avant tortosa barcelona
Foto: Jordi Marsal

(ACN/Redacció) La posada en funcionament aquest dimarts del servei Avant entre Tortosa i Barcelona ha deixat una sensació agredolça als primers viatgers. Entitats i usuaris han celebrat la recuperació d’aquest comboi que, sobre el paper, ha de permetre retallar una hora el temps de trajecte entre totes dues ciutats. Tanmateix, desaproven que l’estrena s’hagi fet coincidir amb el tall ferroviari per les obres del túnel de Roda de Berà, que preveu importants problemes de mobilitat.

Les crítiques dels usuaris, però, se centren sobretot en el preu elevat dels bitllets i abonaments respecte a altres usuaris d’altres zones de Catalunya. Un 40 % més, segons ha calculat Diàspora Ebrenca. Un fet que se suma als greuges i queixes des del territori per la manca d’un transport públic de qualitat i preus més assequibles, assenyalen.

Sortida puntual, però amb complicacions en la mobilitat ferroviària

El primer trajecte de l’Avant cap a Barcelona ha sortit puntual de l’estació de Tortosa quan passaven cinc minuts de dos quarts de set de la matinada. Alguns usuaris asseguraven que no tenien coneixement del capgirell que pot donar-se fins a principis de març pels treballs d’adequació del túnel de Roda de Berà. “És un dia agredolç”, ha manifestat el portaveu de Diàspora Ebrenca, Josep Sabaté, poc abans de pujar al tren. D’una banda, ha exposat, satisfacció pel fet que torna un servei que s’havia deixat de prestar fa quatre anys.

Foto: Jordi Marsal

Amb tot, l’entitat argumenta que les mancances que encara presenta el servei encara són importants. Sabaté ha lamentat que es recuperi recuperat just en el moment que milers d’usuaris s’enfronten a una situació de mobilitat de total incertesa. “Havia de ser un complement al servei ferroviari de les Terres de l’Ebre i arriba en un dia que molta gent pot tenir problemes per arribar a Barcelona“, ha subratllat.

Abonaments un 40 % més cars

La qüestió que més descontentament ha generat és la dels preus dels bitllets i la manca d’abonaments equiparables als d’usuaris en altres zones. “Sí, hauríem d’estar contents perquè tenim l’Avant, però com s’explica que l’abonament sigui un 40 % més car que altres usuaris de Catalunya?”, ha manifestat contrariat el també portaveu de Diàspora Ebrenca, Jordi Arrufat. “Renfe diu que estudia posar altres abonaments”, ha afegit. Cita la possibilitat d’optar a abonaments per a la gent que hi va cada dia.

Ho ha pogut comprovar de primera mà la Rosa German, que aquest dimarts a la matinada viatjava a Barcelona amb una acompanyant i una nena petita. Han optat per agafar l’Avant per evitar el tràngol de canviar de tren a bus i novament pujar al tren, amb els problemes que suposen esglaons i andanes. Han pagat 135 euros les tres, anada i tornada. “Per una mica més ja anem amb l’AVE”, ha ironitzat.