A través de les xarxes socials ha circulat un vídeo de la càmera de seguretat de l’Estació de França, on s’hi pot veure l’entrada d’aquest tren a l’andana 11. Les imatges mostren com el tren de Rodalies, procedent de Sant Vicenç de Calders, entra per la via 11 i, no frena a temps i xoca amb un fort impacte contra el topall de via.
Després d’un divendres complicat, aquest dissabte l’Estació de França ha recuperat la normalitat. Divendres, en un primer moment, l’estació va quedar fora de funcionament. No va ser fins a les 11.30 h que es va tornar a obrir el trànsit i l’estació al públic. A la tarda es va retirar el comboi i es va fer dividint el comboi en dues parts. La més malmesa s’ha col·locat, provisionalment, en una via de l’estació que no dona servei comercial, ja que s’haurà de condicionar per tal de poder-la traslladar amb seguretat. Però la part posterior del tren, que no va quedar en tan mal estat, es va traslladar al taller per revisar-la i poder-la tornar a posar en circulació.
El sinistre es va produir a l’Estació de França a les 7.25 del matí de divendres, quan un el comboi va impactar amb el topall del final de la via. A causa de l’accident, els equips d’emergència van haver d’atendre 56 persones que viatjaven al tren, tres d’ells en estat greu, tot i que en cap moment s’ha patit per la seva vida. El maquinista, que està ferit menys greu, va quedar en estat de xoc i va patir una contusió al tòrax. La majoria de ferits van rebre cops, sobretot a l’esquena i cervicals.
La investigació de l’incident continua oberta, i encara que va començar ja divendres, es preveu que s’allargarà. Hi estan treballant de manera paral·lela tant els Mossos d’Esquadra com tècnics de Renfe i Adif. De moment, se sap que els mecanismes de limitació de velocitat de l’estació van funcionar correctament, però queda pendent saber què va passar a l’interior del comboi. Les caixes negres, que en registren l’activitat, seran claus per saber-ho.
També se sap que el tren tenia totes les revisions de manteniment al dia, només en feia 10 que havia passat la darrera. Per altra banda, el maquinista té set anys d’experiència en conducció de trens de Rodalies. S’espera que aquest dissabte el conductor, que va donar negatiu a les proves d’alcoholèmia i drogues, declari.
Com s’ha pogut veure en les imatges enregistrades per les càmeres de seguretat de l’estació el tren va entrar a l’Estació de França, reduint la velocitat, però no va frenar a temps i va xocar amb el topall de fre del final de la via. Això fa fer que descarrilés.
Nou ferits continuen ingressats
Dels 53 ferits que van ser traslladats a diversos centres hospitalaris de la ciutat, en resten nou d’ingressats, tres dels quals en estat greu, tot i que no es tem per la seva vida. D’aquests nou, tres es troben a l’Hospital de Sant Pau, dos a l’Hospital Clínic, dos més al CUAP Sagrat Cor, un a l’Hospital del Mar -on se’n van traslladar 10 el dia del sinistre- i, el darrer, a la Clínica Creu Blanca. Aquest dissabte s’ha donat l’alta mèdica a tres persones.