El traçat del tramvia de Barcelona depèn de l’Ajuntament i la Generalitat, i des del 2016 les dues administracions van acordar que es fes la unió del tramvia per la Diagonal. Ara, però, l’empresa que dirigeix les obres d’enllaç del tramvia ha assegurat que hi ha “un traçat alternatiu més eficient”. Aposta perquè es desviï pel carrer del Comte d’Urgell i alguns dels carrers de l’Eixample paral·lels al mar.
Solucions alternatives “més eficients”
Hi ha solucions alternatives al tram de la Diagonal entre Francesc Macià i el passeig de Gràcia que poden ser més eficients”
El director executiu de SOCOTEC Espanya, Guillem Baraut, ha afirmat que “hi ha solucions alternatives al tram de la Diagonal entre Francesc Macià i el passeig de Gràcia i traçats que poden ser més eficients”.
Baraut considera que la proposta d’esquivar la Diagonal en aquest tram “permetria assegurar la fluïdesa del trànsit i descongestionar la ciutat”, perquè és una avinguda “que condiciona el trànsit entre la ronda del General Mitre i els carrers com Aragó, València i Gran Via”. L’empresa és l’encarregada de dirigir les obres del tramvia per la Diagonal i fer-ne el control de qualitat, unes tasques que fa per encàrrec de BIMSA i l’ATM.
Un traçat recorda el que va proposar Trias el 2012
La proposta recorda l’alternativa d’unió del tramvia que va defensar Xavier Trias l’any 2012, que preveia que el tramvia circulés des de Francesc Macià i es desviés pel carrer del Comte d’Urgell i continués pel carrer de Provença fins a enllaçar amb l’estació de Verdaguer.
Ara bé, el 2016, amb Ada Colau ja com a alcaldessa, es van estudiar les tres possibilitats que hi havia sobre la taula i es va optar per l’enllaç per l’avinguda Diagonal en superfície. L’aposta de Trias ascendia a 210 milions d’euros de pressupost, 35 milions més que l’enllaç per la Diagonal, i suposava 600 metres més de recorregut.