Fa quatre anys que els veïns de la carretera de Collblanc conviuen amb les obres i encara els queden dos anys més. Es tracta d'una de les zones de la ciutat que més pateix les obres del merto, ja que aquí, a més de la construcció de la línia 9 també s'hi està fent una nova parada de la línia 5, la d'Ernest Lluch. Només sortir de la parada de metro de Collblanc, el soroll dóna la bevinguda. Sota terra s'hi està construïnt un gran intercanviador que unirà les línies cinc i nou del metro, però a la superfície, les obres i els talls de trànsit passen factura els veïns, i sobretot, els comerciants. L'Isabel té una botiga just davant les obres, i reconeix que costa que hi entrin clients. Les obres es van iniciar el 2006 amb els primers enderrocs, i segons el calendari previst per la Generalitat, l'enllaç no estarà en funcionament fins el 2012. Per altres, però, els avantatges que aportarà tenir la línia 9 al barri paguen la pena. Cinc-metres metres més enllà, la construcció de la parada d'Ernest Lluch, de la línia 5, entre Collblanc i Pubilla Cases, també ha isolat alguns locals. I també els veïns dels números 150 i 152 del carrer de Collblanc, que viuen el seu particular calvari per entrar i sortir de casa. Per als menys afortunats, les molèsties continuen dins de casa. La Mariona i el Josep fa dos mesos que no veuen la claror del dia a causa d'aquest calaix, que hi serà fins el més de maig. Un cop finalitzada l'estació d'Ernest Lluch donarà servei a 15.000 persones i enllaçarà amb el trambaix. De moment, però, encara queden perquè les noves parades siguin una realitat.