Aquest tren no ha estat víctima de cap acte vandàlic, però si el patís quedaria més o menys així. Els grafits, asseure's amb els peus damunt el seient o ratllar els vidres solen ser accions incíviques habituals. La nova campanya dels Ferrocarrils les presenta de forma visual amb altres casos en el tren de l'incivisme, un vagó que vol fer pedagogia per canviar actituds. ENRIC TICÓ, president de Ferrocarrils de la Generalitat "Tenim molt clar, però, que per moltes campanyes que fem, la responsabilitat és dels ciutadans, i a ells va adreçada la campanya. Volem que ens ajudin". La campanya es complementa amb cartells a les estacions. No pagar el bitllet és una de les accions que més pèrdues genera a la companyia, tot i que el tancament amb màquines validadores ha reduït i molt el frau. Cada any, el conjunt d'actituds incíviques pot suposar una despesa d'un milió d'euros. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Amb un milió d'euros podríem fer moltes coses positives per millorar aquest servei, i malhauradament aquests diners els hem de dedicar, massa sovint, a arreglar allò que alguns han fet malbé". La pàgina web dels Ferrocarrils ha obert un espai perquè els usuaris descriguin actituds incíviques i es pugui actuar amb més rapidesa per solucionar-les.

Amb el nom del “Tren de l’incivisme”, la campanya consta de diferents imatges que mostren les conseqüències de les actituts incíviques. Es podran veure en diferents estacions de la línia i en dos trens retolats expressament que circularan per les línies metropolitanes dels FGC.

Segons han explicat avui els responsables de la companyia, no pagar el bitllet és una de les accions que més pèrdues genera a la companyia. En concret, 250.000 euros l’any. Tot i això, el tancament amb màquines validadores ha reduït molt el frau. En conjunt, les actituts incíviques suposen anualment una despesa d’un milió d’euros.