L'entrada a Barcelona per la Meridiana té, des d'avui, un carril menys. És un efecte més de les obres del carril bus-VAO que s'està construint a la C-58. El vial, que tindrà un accés en aquest punt, fa necessari extraure terra del lateral muntanya per poder desplaçar els carrils d'entrada cap al costat i col·locar-hi al centre la nova via. Bona part de les estructures que suportaran el carril al llarg dels gairebé 7 quilòmetres que tindrà ja estan executades o en fase molt avançada, com aquest tram proper a Ciutat Meridiana. Tindrà 10 metres d'amplada amb dos carrils i discorrerà separat de la resta de l'autopista. Les obres, amb un cost de 80 milions d'euros, està previst que acabin a finals d'aquest any. Però abans d'obrir-lo a la circulació, caldrà fer un període de proves per veure com funciona la nova senyalització. Com que serà un carril reversible, en funció del trànsit, a cada extrem hi haurà uns pòrtics que indicaran si es pot fer servir en direcció cap a Barcelona o bé cap al Vallès. Queda pendent encara com es controlarà si als vehicles hi ha tres o més persones. La tecnologia permet ara detectar-ho només quan estan aturats, però no en marxa. Els controls policials s'apunten com una possible solució.

D’aquesta manera, l’avinguda Meridiana passa de 5 a 4 els carrils. Així mateix, a partir de dimarts i durant tres dies, s’ocuparan dos carrils de l’avinguda Meridiana entre les 22.00 hores i les 5:30 hores per tal de dur a terme les tasques d’estretament, pintat i delimitació de nous carrils.

El nou carril bus-VAO

La construcció del nou carril de bus i vehicles d’alta ocupació té l’objectiu de potenciar el transport públic i la millora de la connexió entre els barris de Trinitat Vella i Trinitat Nova. Discorrerà per la C-58, per l’actual mitjana de l’autopista, tindrà una longitud de 6,8 quilòmetres i una amplada de 10 metres. Les obres de construcció es preveu que finalitzin el desembre de 2011.