Segons ha informat l’empresa, aquest dimarts no han anat a treballar 13 dels 53 controladors del torn de matí i 14 dels 57 del torn de tarda. Això representa una taxa d’absentisme del 24,5%, notablement inferior al 36,7% d’ahir.
Els retards a l’aeroport del Prat -que està en l’àrea d’influència del Centre de Control del Trànsit Aeri de Gavà- han arribat avui a les dues hores d’espera en alguns vols. Els problemes més importants s’han registrat a la tarda, quan 20 vols han patit retards d’entre 30 i 60 minuts i vuit més, d’entre una i dues hores. Al matí, s’han cancel·lat alguns vols cap a Venècia i Milà de les companyies Vueling i Iberia, però com a conseqüència d’una vaga del sector del “handling” a Itàlia.
Controladors militars
Coincidint amb la represa de la negociació col·lectiva entre Aena i els sindicats dels controladors, el ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat avui que, si la situació es complica, s’habilitaran controladors aeris militars perquè “excepcionalment” puguin treballar als aeroports civils.
Tant els representants dels controladors civils com els dels militars hi han respost assegurant que la formació pràctica d’uns i altres no és la mateixa i, per tant, posar a treballar els controladors militars en aeroports comercials podria representar una amenaça per a la seguretat dels enlairaments i els aterratges. El ministre Blanco ha hagut d’aclarir que la mesura, acordada entre Foment i Defensa, només es posaria en pràctica en una situació excepcional i amb els mecanismes de cooperació i formació prèvia que siguin necessaris.