Aquest és el disseny, que segons el BACC, no s'hauria de repetir: en el tram de Diagonal que va de les Glòries al Fòrum, el carril bici passa just al costat de la parada del tramvia. Els problemes arriben en hora punta, quan l'espera dels passatgers i el pas de bicicletes xoquen. El BACC calcula que hi ha 3.000 ciclistes al dia que utilitzen la Diagonal com a camí preferent. La xifra es podria multiplicar considerablement quan la reforma estigui acabada. Si finalment el tramvia creua tota la ciutat, voldrà dir que multiplicarà per quatre el nombre d'usuaris. D'aquí que la seva proposta sigui que tant bicis com trens ocupin la part central de la via i que les bicis puguin circular com a mínim en carril de dos metres. JOAN VALLS, BACC "És més segur, ens permet una millor capacitat de reacció per circular, a banda que permet el passeig i la conversa." Aquesta és la proposta que han fet arribar a l'Ajuntament. Asseguren que de les tres opcions que hi ha damunt la taula, la que menys els convenç és la que aposta per convertir la Diagonal en una rambla.