L'alcalde electe Xavier Trias ja té al cap l'agenda prioritària pel govern que encapçalarà el proper 1 de juliol. Una de les primeres mesures que impulsarà serà rebaixar el cost que el Bicing té per a l'administració municipal, un cost que xifra en 15 milions d'euros anuals. Trias ja s'ha reunit amb membres de Clear Channel, l'empresa que gestiona el Bicing, i ja té algunes idees al calaix per millorar i abaratir aquest servei. Propostes que cal estudiar, com ara oferir noves tarifes, obrir el Bicing als turistes i ajustar els horaris. Per exemple allargant-los fins a la una de la matinada per cobrir una franja horària que podria tenir clients potencials, així com també assimilar aquests horaris als del metro. Un altre del canvis visibles que Trias vol impulsar al Bicing i que té molt a veure amb la moto elèctrica creada per Siemens que avui ha apadrinat el futur alcalde, és instal.lar punts de recàrrega a les estacions de bicicletes. El Bicing serà un dels elements on es pot rebaixar despesa. Avui Trias ja advertia que caldrà fer-ho en altres àmbits. De fet, les accions més immediates que prendrà un cop prengui possessió serà reunir una taula contra la crisi i una reunió amb el sector social de la ciutat per veure com s'atén els més afectats.

Tal com havia avançat durant la campanya electoral, el futur alcalde de Barcelona prepara canvis al Bicing per mirar de rebaixar els 15 milions d’euros que costa cada any a l’Ajuntament. Xavier Trias s’ha reunit amb l’empresa que gestiona el servei per estudiar canvis d’horaris i tarifes, a més d’obrir el Bicing als turistes per fer-lo més rendible.