La investigació de l’accident del dia 9 d’abril ha permès determinar que la causa va ser “la coincidència d’un conjunt de circumstàncies tècniques que afectaven el motor número 3 d’aquest aparell”, segons ha informat TMB. Durant aquests dies, aquest canvi d’agulles no s’ha fet servir i, un cop corregit l’accionament de l’aparell investigat, avui ha tornat a entrar en funcionament.
Dijous, 9 d’abril, un comboi de la Línia 5 de metro va descarrilar a l’estació de Vall d’Hebron sense causar ferits. El sinistre va afectar durant tota la jornada el tram entre les estacions d’Horta i Vall d’Hebron. Divendres va tornar a funcionar el servei, tot i que durant tot el cap de setmana els usuaris havien de fer transbordament a Horta per poder continuar fins a les estacions del Carmel o del Coll – la Teixonera.
La setmana següent, la Línia 5 va tornar a arribar fins a Vall d’Hebron amb normalitat. Des de llavors, el canvi de via a final de la línia s’ha fet després de l’estació, a la cua de maniobres, en lloc de fer servir el canvi d’agulles previ com es fa habitualment i es torna a fer a partir d’avui.