Els inspectors de l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat han detectat diverses irregularitats en el servei d’atenció i informació al client de Renfe, durant l‘avaria a l’R2 sud. Des que va començar la incidència, Consum ha desplegat diverses persones a les estacions afectades per comprovar que es facilita l’atenció adequada i en molts casos s’ha detectat que no és així. Les comprovacions s’han fet a les estacions de Barcelona-Sants, Passeig de Gràcia, Camp de Tarragona, Reus i l’Aldea-Amposta-Tortosa.
Punts d’atenció al client tancats o venda de bitllets de trajectes suprimits
En algunes estacions hi ha deficiències en la informació que es dona pel que fa a les alteracions del servei, els horaris i els transports alternatius. En un comunicat, Consum ha informat també que hi ha punts d’atenció al client tancats i que a les màquines de venda de bitllets s’ofereixen encara alguns dels trajectes suprimits. Per tot plegat, Consum està analitzant totes aquestes irregularitats i valorarà si acaben amb un expedient sancionador.
Com poden reclamar els afectats?
Les persones que es vegin afectades per les incidències tenen dret a fer reclamacions per diverses vies: a les estacions, de forma presencial o bé al web de Rodalies (rodalies.gencat.cat). A banda, hi ha un telèfon d’atenció gratuït: 900 410 041. En cas de detectar irregularitats poden denunciar-ho al web de l’Agència Catalana del Consum: consum.gencat.cat.