En aquests moments a Barcelona hi ha 421 bicitaxis registrats i 55 més que estan en procés de renovació del registre. Per circular, a banda d’aquest registre, també necessiten disposar d’assegurança. La Guàrdia Urbana realitza controls tot sovint per assegurar-se que tots els vehicles que circulen disposen d’aquesta documentació.

En general, tant els empresaris com els conductors d’aquests vehicles veuen amb bons ulls que es facin aquests controls. “Nosaltres ho fem tot legal i és molt important que l’Ajuntament segueixi fent controls i els donem suport”, explica Julien Lepri, el nou propietari de l’empresa Funky Cycle.

Ens tracten com a delinqüents: de cop la gent veu motos de policia amb 10 bicicletes darrere i sembla que fem alguna cosa que no podem fer.

Tot i això alguns critiquen el “modus operandi” de la policia: “Ens tracten com a delinqüents: de cop la gent veu motos de policia amb 10 bicicletes darrere i sembla que fem alguna cosa que no podem fer, quan estem pagant la llicència, els autònoms, l’assegurança”, comenta Daniel Zapatero, que condueix un bicitaxi des de fa més de 10 anys.

Espai restringit per circular

Ara bé, un altre requisit que han de complir és circular exclusivament per les zones que estipula la normativa i que a l’estiu són més restringides. Els conductors consideren que aquesta normativa és massa restrictiva i, de fet, molts reconeixen que en els últims dies els han multat per no respectar-ho. “El que volem és poder treballar d’una manera coherent, però ens han d’explicar com és aquesta manera“, comenta en Bart, un altre conductor de bicitaxi, que lamenta que la normativa ha anat canviant en els darrers temps.

Altres conductors també han rebut sancions per aturar-se on no estan autoritzats a fer-ho però lamenten que en tota la ciutat només hi ha dues parades de bicitaxis habilitades.

Des que va començar l’estiu, la Guàrdia Urbana ha fet diverses campanyes per regular aquest tipus de vehicles i només el cap de setmana passat es van posar 193 sancions.