Ha arrencat la vaga indefinida al Bicing de Barcelona. Es tracta d’una aturada indefinida convocada pel comitè d’empresa, liderat per CGT i CCOO, amb l’objectiu d’aconseguir una millora de les condicions salarials perquè es pugui garantir “un servei de qualitat” a la ciutadania. Hi ha algunes estacions que s’han quedat sense bicicletes. De fet, les parades de la part alta de Barcelona s’han buidat de bicicletes i no s’han reposat. En canvi, les estacions del centre i la façana marítima de Barcelona estan plenes i no s’hi pot aparcar. Des del sindicat, asseguren també que algunes de les bicis que hi ha a les parades no estan reparades i no es poden fer servir.

“Seguiment massiu”, segons el sindicat

Segons la CGT, el seguiment de la vaga arriba al 90 % i ha estat “massiu” i diu que allà on hi ha hagut menys seguiment és a les oficines. A mig matí, a la plaça de Sant Jaume s’hi han concentrat una vuitantena de treballadors per fer sentir les seves reivindicacions. El president del Comitè d’Empresa, Julio Moreno, preveu que a mesura que avanci el dia les afectacions augmentaran i recomana als usuaris que facin ús de transports alternatius, com l’autobús o el metro.

Els intents de mediació no han aconseguit evitar la vaga, que previsiblement alterarà notablement el servei del Bicing. El darrer intent s’ha fet aquest dilluns a la tarda, amb una reunió maratoniana que ha durat més de sis hores, sense arribar a cap acord.

Les reclamacions de la plantilla

Tal com recorda el Comitè d’Empresa del Bicing, la plantilla busca amb la vaga aconseguir un conveni amb una vigència de cinc anys que inclogui, entre d’altres, una pujada de salaris, recuperar el plus d’antiguitat, unes millors condicions per als caps de setmana i complir la llei de prevenció i del codi de circulació, entre d’altres.

En aquest sentit, davant del fracàs de les negociacions, els sindicats acusen l’Ajuntament de Barcelona de “falta de diàleg” i de fer “publicitat i moltes fotos” amb B:SM per promocionar un servei al qual “li falten recursos“. “Creiem que s’ha d’augmentar el nombre de bicicletes per sobre de les 7.000 actuals i no tenir les espatllades a les parades sense poder ser utilitzades”. Per això, diu el comitè d’empresa, falten més mitjans econòmics i millors condicions laborals.

Pedalem lamenta no haver arribat a un acord

Pedalem, concessionària del Servei del Bicing de Barcelona, afirma en un comunicat que ​​lamenta no haver pogut arribar a un acord amb els representants dels treballadors. La companyia assegura que seguirà negociant amb els sindicats per minimitzar qualsevol tipus d’impacte en els usuaris. Detalla que ha ofert “millores econòmiques importants”, com augment de sou progressiu, equiparació salarial de tota la plantilla, increment de plusos existents i creació d’un plus nou i que també que ha fet una oferta econòmica que han rebutjat els treballadors, que sol·liciten “el doble de la quantitat proposada, és a dir, un augment del 100 %”.

Per la seva banda, l’Ajuntament espera que es reprenguin les negociacions entre l’empresa i els treballadors. Tot i així, la presidenta de BSM, Laia Bonet, ha dit a la Comissió d’Urbanisme que “és una negociació entre empresa i treballadors i que des de l’Ajuntament no entrarem a valorar les condicions”. En paral·lel, ha recordat que l’any vinent s’ampliarà la xarxa d’estacions i el nombre de bicicletes del Bicing i ha dit que “això ha d’anar acompanyat del compromís amb el dimensionament de l’equip. Ho acompanyarem en tot moment”.