Les queixes veïnals pels problemes que ocasionen les vies ràpides pel mig de la ciutat no són noves. En el seu moment, ja es van haver de pensar solucions en altres punts de la ciutat. A la Gran Via, els veïns es queixaven del soroll i de la divisió entre barris que suposen els vuit carrils de circulació. Finalment, s'hi va instal·lar un asfalt sonoreductor i més d'un miler de pantalles acústiques. Mesures que, segons els veïns, han estat eficaces per disminuir el soroll però NO per evitar la incomunicació entre els barris veïns. Per això, ara demanen que com a mínim es cobreixi la rambla de Prim, que ara queda tallada. IGNACIO ALCANTARA, portaveu Plataforma Veïnal Nordest Besòs "Cuando se hicieron las pantallas en la Gran Via se notó un cambió importante pero sigue habiendo una molestia de ruidos que se tendría que paliar en un futuro lo más próximo posible." En una altra banda, a la ronda del Mig, es van cobrir alguns trams, mentre que en altres punts es va pacificar el trànsit, disminuïnt els carrils i ampliant les voreres. En les zones que s'ha actuat els veïns estan satisfets amb el canvi perquè han notat una dimsinució del trànsit i del soroll. FRANCISCO GARCIA, Associació de Veïns de la Ronda de General Mitre "Abans per al vianant era un perill inclús, perquè les voreres eren de metre i mig o metre segons quins trossos. Ara en aquests moments les voreres són de quatre o cinc metros, de manera que dóna més tranquil·litat." Ara bé, es queixen que amb els canvis es van col·locar pilones perquè els cotxes no puguin creuar transversalment la ronda. Això fa que molts vehicles travessin pels passos zebra.

Les queixes veïnals pels problemes que ocasionen les vies ràpides pel mig de la ciutat no són noves. Quan es va crear la Gran Via, els veïns es queixaven dels problemes que els generaven els carrils d’aquesta via, com la contaminació acústica i la dificultat de comunicar-se entre barris. A causa de les reivindicacions veïnals es va optar per instal·lar un asfalt sonoreductor i 1.400 pantalles acústiques, en el tram que va des de la plaça de les Glòries fins a la sortida de la ciutat, una estructura vertical que va suposar una disminució del soroll, però no va evitar la incomunicació entre els barris veïns. Des de les associacions veïnals de l’entorn, valoren positivament el descens del soroll, però reclamen que es posin en marxa més mesures. Per ells, és imprescindible que es cobreixi la rambla de Prim perquè ara queda tallada i fa que els barris se sentin aïllats.

Un altre cas és la ronda del Mig. Se’n van cobrir alguns trams, mentre que en altres punts es va pacificar el trànsit, i això es va fer disminuint-hi el nombre de carrils, ampliant-ne les voreres i posant-hi mobiliari urbà i arbres. En les zones on s’ha actuat, els veïns estan satisfets amb el canvi perquè realment han notat una disminució del trànsit i del soroll. Tot i així, encara tenen alguna queixa, una dels quals és que amb els canvis es van col·locar pilones perquè els cotxes no poguessin creuar transversalment la ronda, i això provoca que molts vehicles travessin pels passos zebra.

A la ronda del Mig encara s’estan fent actuacions. En el tram que va des de la plaça de Lesseps fins al carrer de l’Escorial s’estan fent obres per pacificar el trànsit, uns treballs que han d’estar enllestits la primavera de 2017. Aquesta és la primera actuació que es fa a la ronda, al seu pas per Gràcia. Feia anys que els veïns d’aquesta zona reclamaven mesures per disminuir el soroll i el volum de trànsit.