Entre les coses que el Nil prepara per sortir cada matí hi ha el casc de la bici i la mateixa bicileta. De fet, ja surten junts de casa. Entre els avantatges hi ha el fet que el Nil té carril bici al llarg de tota la seva ruta. Però anar amb bici per Barcelona té algun inconvenvient important. Té la sort que per evitar-se problemes a la feina li deixen entrar la bici. Amb aquest comptador del passeig de Sant Joan veiem que durant el matí hi han passat més de 800 ciclistes. Uns registres que l'ajuntament vol augmentar. De fet, l'objectiu del mandat és aconseguir 80.000 desplaçaments amb bici més. Per arribar-hi el pla és passar dels 116 kilòmtres de carril bici a la ciutat als 308.

Coincidint amb aquesta data, Strava, que és una aplicació i xarxa social per a esportistes, convida els ciclistes habituals i els esporàdics a participar en el repte i utilitzar els dos pedals per traslladar-se al lloc de treball. Això sí, és important que els que ho facin en deixin constància a les xarxes socials amb l’etiqueta #commutescount, segons han explicat a Barcelona FM.

D’aquesta manera, els participants contribuiran a millorar les infraestructures ciclistes i per a vianants, ja que l’objectiu d’aquesta app és també aconseguir crear una base de dades potent que ofereixi informació útil per a les institucions i planificadors urbanístics. Laura Font, de l’equip de comunicació de Strava a l’estat, ha explicat a Barcelona FM que la mitjana de quilòmetres que fan els barcelonins que van en bicicleta són 26 i que només en 12 minuts d’anar en bici ja s’aconsegueix cremar fins a 85 calories.

Font també ha dit que Strava promou aquest dia mundial per primer cop però l’hàbit d’anar a treballar en bicicleta és una tendència que va en augment a ciutats com Londres o San Francisco. També a Barcelona. Apunta que és degut a l’increment de carrils bici i a la voluntat de la gent de fer esport.

En aquest sentit, cada vegada són més les empreses que donen facilitats als seus treballadors perquè hi vagin amb bici. És el cas del Nil Coromines que treballa a una empresa de comunicació i que cada matí per anar-hi agafa la bicicleta. El Nil afirma que el principal avantatge és que amb la bici guanya temps, ja que considera que és el mitjà més ràpid per moure’s per la ciutat. De fet, al llarg de tot el seu recorregut té carril bici, per la qual cosa en cap moment ha hagut de circular entre vianants. Només en alguns trams ha fet servir els carrils on la velocitat està reduïda als 30 quilòmetres, i per on les bicicletes hi poden passar. L’únic però són els robatoris, massa assidus segons ell.