La nova via Laietana de Barcelona, que començarà a ser una realitat a partir del 2022 amb l’inici de les obres, suposarà transformar una de les vies centrals del centre de la ciutat i canviar-la completament d’aspecte. I no només això, sinó que la mobilitat de la zona també es modificarà.
Tot seguit t’expliquem els cinc canvis més importants de la nova via Laietana, que es faran en els propers mesos.
1. El vehicle privat, només de baixada
Una de les novetats més destacades serà que el trànsit privat quedarà limitat a tota la via. De pujada, només podran circular per la via Laietana els veïns d’aquest carrer i de la Barceloneta, però en canvi hi estarà prohibit l’accés de la resta de vehicles privats, que només podran passar per la via Laietana de baixada. En aquest cas, hi haurà un carril per als cotxes particulars, que hi podran circular com a màxim a 30 km/h.
2. Més espai per a les bicicletes
Amb la reforma s’ampliarà l’espai per a les bicis a la via Laietana. Dels dos carrils de pujada que hi haurà, un serà exclusiu per a bicicletes. De baixada, hauran de compartir carril amb els busos i els taxis. Tot i que l’opció d’un carril segregat en sentit mar es va posar sobre la taula, finalment va quedar descartat. Els comerciants van alertar que les voreres quedarien més estretes.
3. Voreres més amples
Amb la reforma, les voreres de la via Laietana seran de quatre metres d’amplada i s’igualaran a tota la via (a diferència del que passa ara).
4. Una plaça nova
Una altra de les novetats és que es pacificarà el carrer de Jonqueres i, a la confluència amb la via Laietana, es crearà una plaça. En aquest carrer, a més, es canviarà el sentit de circulació, que serà de baixada per continuar cap al carrer d’Ortigosa.
5. Parada de taxis traslladada
Un dels objectius de la reforma és millorar la mobilitat a peu a la via Laietana. Per això, desapareixerà la rotonda d’Antoni Maura per fer més fàcil el pas dels vianants entre la Catedral i el Mercat de Santa Caterina. A més, la històrica parada de taxis d’aquest punt desapareixerà. Sobre la taula hi ha la proposta de traslladar-la al carrer del Doctor Joaquim Pou, darrere de l’Hotel Colón, i també posar-ne una altra als voltants de la seu de Correus. La mesura, però, no agrada als taxistes, que demanen a l’Ajuntament de Barcelona que la conservi.
A banda, també es reformarà la plaça d’Antonio López, que canviarà el nom pel d’Idrissa Diallo (un jove guineà que va morir al CIE de la Zona Franca) i s’hi farà un pas de vianants més ample per connectar amb una altra plaça davant de l’edifici de Correus.